X
تبلیغات
رایتل
بهترین مطالب وعکسهای معماری ایران و جهان

http://savid.blogsky.com

http://savid.blogsky.com

http://savid.blogsky.com

بهترین مطالب وعکسهای معماری ایران و جهان

معماری مدرنیسم - بهترین مطالب وعکسهای معماری ایران و جهان

بهترین مطالب وعکسهای معماری ایران و جهان

@description بهترین آموزشها انواع ترفند انواع مقالات مفید تصاویر کمیاب و..

بهترین مطالب وعکسهای معماری ایران و جهان

 
کاربر مهمان، خوش آمدید!   امروز  
 
فهرست اصلی
لینکهای سریع
صفحه اول
آرشیو
ایمیل
موضوعات
ضوابط شهرداری و نکات مهم در طراح
معماری اسلامی
معماری های تک و اکوتک
معماری دیکانستراکشن 2
عماری دینامیک
معماری اکوتک
معماری اسلامی۲
آموزش اسکیس از نوع ایرانی...!
بناهای آستان قدس رضوی
بررسی نمادهای ماسونی در شهر مشهد
حمام های دوره معماری اسلام
کاروانسرا و چاپارخانه همراه با پلا
خودم (وحید محمدی)
عکس های دکوراسیون و معماری
مـعـمـاری قـبـل از اسـلام
معماری معاصر ایران پهلوی دوم
Cool معماری داخلی
(خلاصه ای از معماری ایران )))))
نگاهی کوتاه به زیگورات چغازنبیل
معماری دوره اسلامی ایران آرامگاه
طراحی داخلی در معماری سنتی
گالری عکس دکوراسیون داخلی
گالری دکوراسیون آشپزخانه
نگاهی تازه به دکوراسیون داخلی
مطالبی مهم دکوراسیون آشپزخانه
دکوراسیون اتاق آقا پسرها
دیوارهای دخترانه
محبوبترین رنگها برای منزل
9نکته درباره بزرگ جلوه دادن خانه
اسکیس چیست؟؟؟؟
معماری ایران واروپا همراه با عکس
ویژگیهای هنر معماری اسلامی
دوره قاجار- باروک ایرانی
معماری گوتیک
چشم لندن بلندترین چرخ فلک دنیا
پادشاه معماری دنیا کیست؟؟؟
لوکس ترین و گران ترین هتل جهان
طراحی‌های شرکت *هرزوگ و دومورون*
بناهای برجسته از المپیک ۲۰۰۸ پکن
معماری دوره کلاسیک پیشین
معرفی عجایب هفتگانه جدید جهان
معماری رنسانس
معماری کامل تخت جمشید
سبک معماری گوتیک
معماری دوره قاجار
معماری مدرنیسم
هنر معماری در روم شرقی ( بیزانس)
معماری فولدینگ
تالار شهرها معروف در جهان
مـعـمـاری قـبـل از اسـلام.
سبک های معماری۲
معماران بزرگ باروک
معماری نئوکلاسیک
تاریخ تمدن مصر باستان
برندگان امسال AIA
آبشارهای خاتگی
اتاق خوابهای مدرن
شومینه های مدرن
رنگ ، عنصر اصلی دکوراسیون
تزیینات پنجره
دکوراسیون آشپزخانه
بناهای تاریخی ایران
معماری درونگرا
استفاده از چرخه رنگ در دکوراسیون
معماری های عجیب و غریب !
هتلی در قلب اقیانوس هند!
***معماری دنیای والت دیسنی***
بلند ترین آسمان خراش جهان
مـعـمـاری قـبـل از اسـلام ۳
معماری معبد سازی
معماری، دوران آبی
معماری سازمانی
معماری مدرن چندین موزه در دنیا
معماری کهن ایران باستان
آینده معماری ایران و نقش معماران
معماری سبز
نگاهی تازه به آپارتمان نشینی
کلیاتی درباره معماری و معماران
اتاقهای مدرن زندگی
اتاق خواب های نورانی
طراحی برای کار دفتر جدید Facebook
ساختمان فلزی
معماری سنگ و هماهنگی با طبیعت
معماری باغ های ایرانی
معماری و گرایشهای مرتبط
• انواع پله های ساختمانی
اعمال روش های سیستم های گرمایشی
خانه ای با طرح یک کتابخانه
یک خانه ی تخم مرغی
معماری هزاره جدید





آرشیو مطالب

گالری تصاویر
اگر می خواهید با وبسایت ما تبادل لینک کنید لینک ما را با نام " بهترین مطالب وعکسهای معماری ایران و جهان " قرار دهید و در بخش تماس با ما و یا نظرات لینک خود را قرار دهید.
آرشیو تماس با ما


معماری مدرنیسم

معماری مدرنیسم

با پایان جنگ جهانی و نیاز شدید به ترمیم خرابی های جنگ و تولید انبوه ساختمان ، گرایش به سمت معماری مدرن افزایش یافت . لذا استفاده از تکنولوژی روز ، مصالح مدرن ، پیش ساختگی ، عملکرد گرایی و دوری از سبکهای پر زرق و برق تاریخی مورد توجه قرار گرفت . در این دوره معماری مدرن به عنوان تنها سبک مهم و آوانگارد در غرب مطرح شد و دامنه نفوذ آن به صورت یک سبک جهانی در اقصا نقاط گیتی گسترش یافت.



رایت - موزه گوگنهایم ، نیویورک ۱۹۵۶
معماری مدرن، اعتقاد شدیدا قدرت یافته به ترقی خواهی صنعت است و ترجمان اش به سبک بین المللی خالص و سفید ( یا دسته کم زیبایی ماشینی ) با هدف دگرگون ساختن جامعه هم در حساسیت اش و هم در ساختار اجتماعی اش.
می توان مدرنیسم را نخستین واکنش فکری بزرگ نسبت به بحران اجتماعی و فروپاشی دین مشترک دانست









همان طور که پیش تر بیان شد آغاز مدرنیسم را می توان از رئالیسم یا مکتب شیکاگو دانست که به راسیونالیسم ( سبک جهانی) و بعد با هاوس و سپس به آن چیزی که ما مدرنیسم می نامیم ختم می شود، که یک دوره پنجاه ساله را در بر می گیرد.
از مشخصات بنیادین مدرنیسم عبارتند از:




یکی از خصوصیات متعدد معماری مدرن این بود که در ساختمان ها ماهیت مصالح ساختمانی مورد توجه قرار گرفت و این مصالح به صورت طبیعی خود تا آنجا که ممکن بود دست نخورده و بدون پوشش و پرده در ساختمان بکار گرفته شدند، چون استفاده از تزئینات در معماری را کهنه پرستی و ظاهر سازی دانسته و چنین اعلام شد که به جلوه آوردن ماهیت مصالح که به صورتی طبیعی ، نه ساختگی و مصنوعی ، به غنای معماری بیفزایتد مورد توجه قرار گرفت.
نکته دیگر امکان دادن به تمام عوامل ساختگی بود تا نقشی را که در ساختمان دارند بنمایانند در معماری گذشته مثلا پلکان اغلب در میان دیوارهایی سنگین و در فضایی که در پس خانه بود و بیشتر مناسب پستو و صندوق خانه از دیده پنهان می شد.
معماری مدرن نه تنها نشان داد که پله را می توان در معرض دید نهاد بلکه می توان آن را عاملی ساخت که بر غنای معماری بیفزاید. مراد از صداقت و اخلاق در معماری ندرن از جمله همین آشکار گزاشتن عوامل ساختمانی و تاکید بر آن هابود.
از دیگر ویژگی های معماری مدرن این بو که توانست از امکانات مهندسی بهره گیرد و با بکارگیری اسکلتی مرکب از تیرها و ستونها که بار ساختمانی بنا را فقط در نقاطی معین متمرکز و تحمل می کند دیوار به پرده ای صرفا برای محصور و متمایز کردن فضا تبدیل کند.
معماری مدرن نمای یکسره و یکنواخت رنسانس و باروک را می شکند ، در معماری رنسانس به ویژه در قصرهای باروک تمام ساختمان نمایی یکسره و یکنواخت داشت اگر در پشت نما آشپزخانه یا پله یا اتاق بود در نما یکسان ظاهر می شد. اما در معماری مدرن به مددتکنولوژی میسر شد که شخصیت هر بخش بنا را مشخص و معلوم در پیکر آن نشان داد. از این رو معماری مدرن اصیل آن معماری است که هر قسمت نمودار شخصیت و هویت خویش باشد.
محتملا می توان قصر بلورین را که به سال ۱۸۵۱ برای نمایشگاه لندن ساخته شد نقطه آغازی برای معماری مدرن دانست این نکته اگر هم از لحاظ تاریخی قیق نباشد و.اجد اهمیت است. زیرا در اینجا بود که مظاهر بارز یکی از عواملی که باعث پیدایش معمار مدرن شد و در گسترش و تحولات آن نیز نقش اساسی بازی کرد به گونه ای بی سابقه تجلی یافت . ساختمان بزرگ بلورین توسط جوزف پاکستن برای نمایشگاه مدرن یعنی آهن و شیشه بود که اجزا به صورت پیش ساخته در ارخانه تولید و در محل نب شدند.
چارلز چنکر تاریخ نگار و منتقد معماری، تاریخ دقیق مرگ معمعاری مدرن را ۱۵ ژانویه ۱۹۷۲ ساعت ۲۳ : ۳ بعد از ظهر بیان کرد ، زمانیکه مجموعه آپارتمانهای مسکونی پروت ایگو در شهر سن لوییس آمریکا توسط دینامیت منهدم شد.
۲- توجه به اهمیت کاربری مصالح خصوصا آجر در رابطه با کیفیت های سازه ای عناصر تزئینی. ۳- گرایش به طراحی لوازم از طراحی سرامیک و دست گیره ها گرفته تا طرح آسانسور و اثاثیه منزل. ۴- استفاده از شیوه دورنمایی به مثابه عناصر ساختاری وابسته به روش های سازه ای همچنین طرح های خیالی مورد توجه قرار گرفت.
۱- تداوم عناصر التقاطی ناشی از روش های تاریخی قرن نوزدهم.

جنکز بیان می کند که این مجموعه آپارتمانها نماد معماری مکعب شکل و بدون تزئینات مدرن بود.


خانه ی رقصان:

تهیه شده توسط وحید محمدی در چهارشنبه سی ام مرداد1388 ساعت 16:28

وحید محمدی پنج‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1388 0 نظر  نظر بدهید!

آخرین مطالب ارسالی
معماری هزاره جدید، ( یک ساختمان بی نظیر در مرکز شهر مسکو
[ بدون عنوان ]
یک خانه ی تخم مرغی
خانه ای با طرح یک کتابخانه
اعمال روش های نوین سیستم های گرمایشی و سرمایشی
• انواع پله های ساختمانی
معماری و گرایشهای مرتبط
معماری باغ های ایرانی
معماری سنگ و هماهنگی با طبیعت
ساختمان فلزی
دفتر جدید Facebook
اتاق خواب های نورانی
اتاقهای مدرن زندگی
کلیاتی درباره معماری و معماران
نگاهی تازه به زندگی آپارتمان نشینی
ابزارو امکانات
 
چه کسانی به ما لینک دادند؟

نوسندگان

لینک دوستان

بخش ویژه
تعداد بازدیدکنندگان : 308978
RSS

صفحه اصلی  |  آرشیو  |  لینکستان  |  تماس با ما




 Design By ParsTheme & Publish By ParsTheme


www.parstheme.com

قالب وبلاگ

Free Template Blog

قالب بلاگ اسکای

قالب پرشین بلاگ