مکانیک سیالات را می توان یک ﻣﺒﺤﺚ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ، ﻣﻬﻴﺞ ﻭ ﺟﺬﺍﺏ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﻛﺎﺭﺑﺮﺩ ﻧﺎ ﻣﺤﺪﻭﺩﻯ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎﻯ امروز ﻣﻴﻜﺮﻭﺳﻜﻮﭘﻰ ﻭ ﺑﻴﻮﻟﻮژﻯ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ ﻣﺒﺎﺣﺚ مربوط به ﺍﺗﻮﻣﺒﻴﻞ، ﻫﻮﺍﭘﻴﻤﺎ ﻭ ﭘﻴﺸراﻥﻫﺎﻯ ﻓﻀﺎﻳﻰ ﺍﺳﺖ. ﻣﻜﺎﻧﻴﻚ ﺳﻴﺎﻻﺕ ﺫﺍﺗﺎ یک ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﺼﺮﻯ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺷﺒﻴﻪ ﺳﺎﺯﻯ ﺗﺼﻮﻳﺮﻯ، ﺁﻥ رافرامی ﮔﻴﺮﻧﺪ. مکانیک قدیمی ترین علم فیزیکی است که هم با اجسام ساکن و هم با اجسام متحرک تحت اثر نیروها، سروکاردارد.

  • شاخه ای از مکانیک که با اجسام در حال سکون سروکاردارد، استاتیک نامیده می شود
  • شاخه ای که درباره اجسام درحال حرکت بحث می کند، دینامیک نام دارد

ﺯﻳﺮ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﻜﺎﻧﻴﻚ ﺳﻴﺎﻻﺕ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻋﻠﻤﻰ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﻰشود که بارفتار ﺳﻴﺎﻻﺕ ﺳﺎﻛﻦ (ﺍﺳﺘﺎﺗﻴﻚ ﺳﻴﺎﻻﺕ) ﻳﺎ ﺳﻴﺎﻻﺕ ﺟﺎﺭﻯ (ﺩﻳﻨﺎﻣﻴﻚ ﺳﻴﺎﻻﺕ) ﻭ ﺍﺛﺮ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﺳﻴﺎﻻﺕ ﺑﺮ ﺟﺎﻣﺪﺍﺕ ﻳﺎ ﺳﺎﻳﺮ ﺳﻴﺎﻻﺕ ﺩﺭ ﻣﺮﺯﻫﺎﻯ ﻣﺸﺘﺮﻛﺸﺎﻥ، ﺳﺮﻭﻛﺎﺭ دارد. مکانیک سیالات به عنوان دینامیک سیالات نیز شناخته می شود. مکانیک سیالات خود به چند شاخه تقسیم می گردد. مطالعه حرکت سیالاتى که در عمل تراکم ناپذیر می باشند، به طور معمول به عنوان هیدرودینامیک نامیده می شود.

شاخه اى که با دینامیک گاز سروکار دارد و جریان سیال در آن دستخوش تغییرات چگالى عمده اى می شود، به آیرودینامیک معروف است.
ویسکوزیته کلیه سیالات موجود در کره زمین تابعی از فشار و دماست. در مورد سیالات غیر نیوتنی ویسکوزیته علاوه بر دما و فشار، معمولاً تابعی از گرادیان سرعت است.

ازجمله ویسکوزیته ها می توان به چندنوع اشاره کرد:

  • مدول الاستیسیته
  • ضریب انبساط حرارتی
  • سرعت صوت
  • فشاربخار
  • دانسیته
  • ویسکوزیته
  • استاتیک سیالات

تعریف فشار

در مکانیک سیالات مقصود از فشار همان فشار ترمودینامیکی است که گاهی اوقات ازآن به عنوان فشار استاتیکی یاد می کنیم. منشا این فشار که جنبش مولکولی است که در دماهای بالاتراز صفر مطلق همواره وجود دارد. برای یک سیال ‏نیوتنی در صورتی که ساکن باشد، فشار در یک نقطه مستقل از جهت است. فشار همواره در جهت خلاف بردار یکه ی عمود برسطح، به سطح مزبور تاثیر دارد.

نیروی ارشمیدس

در مورد اجسامی که کاملاً در داخل یک سیال غوطه ور هستند، برایند نیروی ناشی از توزیع فشارها به سمت بالاست که اصطلاح نیروی ارشمیدس نامیده می شود. با یک مثال مبحث روشنتر می شود.
جسمی به حجم را در نظر بگیرید که در داخل سیالی با وزن مخصوص ثابت قرار دارد. نیروی عمودی وارد بر نیمه بالایی جسم مورد نظربرابر با وزن سیال بالای آن است و جهت آن روبه پایین می باشد. برآیند دونیرویی که یکی مثبت و دیگری منفی است ،به صورت نیروی مثبتی ظاهر می شود که با وزن سیال جابجاشده از نظرمقدار برابری می کند.

مکانیک سیالات_شکل1

مباحث سینماتیکی چیست؟

درمباحث سینماتیکی به بررسی 2 دیدگاه می پردازیم:

  • دیدگاه اویلری
  • دیدگاه  لاگرانژی

جریان یک سیال را از دو دیدگاه متفاوت می توان بررسی کرد. ذره ی خاصی ازسیال در طول زمان دنبال شده و تغییرات پارامترهای همچون فشار و سرعت به صورت تابع پیوسته از زمان تثبیت می‌شود که به این دیدگاه دیدگاه لاگرانژی گفته می شود.
دیدگاه دوم که به دیدگاه اویلری معروف است درآن هیچ یک ازذرات سیال دنبال نمیشوند بلکه در نقاط متفاوت میدان، وضعیت مختلف عبوری از نقاط یاد شده مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین این دو دیدگاه یاد شده مستقل از همدیگر نیستند.

محدودیتهای معادله برنولی از لحاظ کاربرد به صورت زیر می باشد:

  • شتاب ثقل بایدثابت باشد.
  • حرکت باید دائم باشد.
  • حرکت باید در خط امتداد یک خط جریان صورت گیرد.
  • جریان باید غیر لزج باشد.
  • جریان باید تراکم ناپذیر باشد.

معادلات برنولی

معادله برنولی می تواند فشار منفی مطلق را برای بعضی جریان های غیرممکن پیش بینی کند. این پیش بینی برای گازها نشان میدهد که سرعت برای استفاده از معادله برنولی خیلی زیاد بوده است و برای مایعات خواهد جوشید و موجب ایجاد سیال دو فازی با سرعت کمتر از سرعت پیش بینی شده خواهد بود.
به طور معمول در معادله برنولی از تغییرات سرعت عمودی در جریان داخل لوله و یا کانال صرف نظر میکنیم که این کار در مواردی همچون جریان سرریز از یک سد خطا ایجاد میکند هرچند این خطا ممکن است ناچیز باشد.
معادله برنولی یک موازنه انرژی برای جریان پایدار با چگالی ثابت می باشد.

برای جریانهای با چگالی ثابت جمله:

F در معادله برنولی نقش اصطکاک حرارتی واحد جرم

آنالیز ابعادی چیست؟

برای حل مسائل مکانیک سیالات از طریق ، آزمایش مهمترین گام تعیین پارامتر هایی است که بر متغیر تابع تاثیر گذار باشد.
اگر بخواهیم تکنیکی موثر برای ساده کردن عملیات آزمایشگاهی را نام ببریم آنالیز ابعادی است. در مسائل مکانیک سیالات انواع پارامترهای درگیر در یک مسئله را بر حسب چهار بعد اصلی از جمله نیرو، زمان ،طول وجرم می توان بیان نمود.

ضرایب بدون بعد مهم در مکانیک سیالات

 

  • ضریب اصطکاک پوسته ای:

این ضریب نسبت تنش برشی به فشار دینامیکی است و به شکل زیر
تعریف می شود

  •  ضریب درگ:

این ضریب نسبت نیروی درگ به نیروی اینرسی است و به شکل زیر می باشد:

  • ضریب لیفت:

این ضریب نسبت نیروی لیفت نیروی اینرسی و به صورت زیر می باشد

  • ضریب فشار:

این ضریب نسبت نیروی ناشی از فشار به فشار دینامیکی می باشدوبه شکل زیر است:

چند نمونه از گروه های بدون بعد درمکانیک سیالات

عدد رینولدز :

این عدد نسبت نیروی اینرسی به نیروی لزجت است و درمسائلی که لزجت سیال مهم است، اهمیت پیدا خواهد کرد.

عدد فرود :

این عدد، جذر نیروی اینرسی به نیروی ثقل است و به شکل زیر تعریف می شود.

عدد اولر:

عدد اولر نیروی ناشی ازفشار به نیروی اینرسی است و به شکل مقابل نیز تعریف می شود:

عدد ماخ :

این عددجذر نسبت نیروی الاستیک به نیروی اینرسی است و به صورت زیر تعریف می باشد:

عدد وبر:

نسبت نیروی اینرسی به نیروی کشش سطحی میباشد و به صورت زیر بیان می شود

جریان خارجی چیست؟

وقتی صحبت از جریان خارجی می شود ، منظور همان جریان سیال در اطراف اجسامی همانند موشک دودکش و… است. هدف مکانیک سیالات درحقیقت، تعین رابطه ای بین خواص سیال، پارامتر های سینماتیک جریان و خواص هندسی جسم و نیرویی است که به عنوان تنها مجهول مسئله مطرح می شود است.

تئوری لایه ی مرزی چیست؟

برای به دست آوردن توزیع تنش نیاز به سرعت در هر مقطع و همچنین برای محاسبه درگ اصطکاکی، لازم است توزیع تنش برشی بر روی سطح جسم مشخص باشد.
خوشبختانه در بیشتر مسائل مربوط به جریان لزج در مهندسی مکانیک، عددرینولدز جریان بسیار بالاست که درچنین مواردی می توانیم بااستفاده از تقریب خاصی که تقریب لایه مرزی نامیده می شود معادلات ناویر استوکس را ساده تر کرد و سپس از تکنیک‌های خاصی همانند حلهای تشابه ای برای حل آنها استفاده کنیم.
فرض اساسی و مهم در تئوری لایه مرزی این است که تنش های برشی فقط در لایه های نازک و نزدیک به سطح خارجی جسم حائزاهمیت می باشد.

انواع ضخامت های لایه مرزی

لایه مرزی دارای ضخامت است که به شکل زیر میباشند

ضخامت جابجایی

ضخامت جابجایی، ضخامتی است که باید به جسم افزوده شود تادبی در جریان لزج ، برابر با دبی در جریان غیر لزج هم ارزآن گردد.

ضخامت ممنتوم

معرف میزان کاهش در مومنتوم سیال در اثر تشکیل لایه مرزی است و به شکل زیر تعریف می شود

ضخامت لایه مرزی

سرعت برابر با ۹۹ درصد سرعت در خارج از لایه مرزی باشد. x فاصله ای از دیواره است که مولفه ی قبل از آنکه ابرکامپیوترها دردسترس باشند، مکانیک سیالات دو و سه بعدى توسط مهندسان به کمک محاسبات دستى انجام میشد،ولى اغلب مسائل مهندسى شیمى به طور تجربى مد نظر قرار می گرفت.
امروزه کامپیوترها اینگونه مسائل را اگر از راه محاسبات تحلیلى حل نشود، به کمک محاسبات عددى حل می کنند وبه همین دلیل مهندسان شیمى نیز مسائل دو و سه بعدى را به دفعات استفاده می کنند.

CFD دینامیک سیالات محاسباتی

  • معـادلات مکانیـک سـیالات بنیـادی را به طـور عددی حل می کنـد.
  • CFD این کار با تقسیم فضا (دویا سه بعدی) به بازه ی کوچکی از برخی شبکه ها و جایگزین کردن مشتقات انجام می شود.
  • ترکیب CFD ها بـا انتقال گرمـا و واکنش هـای شـیمیایی مثل معادلات احتراق، مهندسان شیمی را به ابزارهـای قدرتمنـدی بـرای تجزیه تحلیل مسـائل مجهـز میکند.

مکانیک سیالات دو و سه فازی

بسیاری از مسائل تجربی تنها در حیطه فضای دو بعدی و سه بعدی قابل فهمند. ابزارهای پایه برای مکانیک سیالات دو و سه بعدی موازنه های اندازه حرکت و جرم سه بعدی که در شکل معادلات دیفرانسیل جزیی وجود دارند.

توربین

در توربین، سرعت سیالات به کمک نازلهاى ثابت زیاد شده و توسط پره هاى متحرک و یا واکنشى کم می شود. اغلب توربین ها یا به طورکامل ضربه اى هستند و یا اینکه بخشى از آنها به صورت ضربه اى و قسمت دیگر به صورت واکنشى کار مى کنند. بعلاوه توربین ها به صورت ضربه اى کار مى کنند.

مکانیک_سیالات شکل 2

معادلات لایه ی مرزی

برای به دست آوردن معادلات لایه ی مرزی، از روش پرانتل استفاده میکنید که در آن مرتبه بزرگی ترم های ظاهر شده در معادلات مومنتوم با یکدیگر مقایسه شده و ترمهای کوچکترحذف می شوند.
 

+ نوشته شده در ۱۴۰۱/۰۱/۱۳ساعت 13:44 توسط آقای سینا اردلان |

 

#1 ─ HOW TO TENSION A V-BELT WITH THE FORCE/DEFLECTION METHOD

v-belt-pencil-gauge

 

This is the preferred method of our customers.

This tensioning method relies on a Pencil Gauge Tool and the mathematical standards laid out in this v-belt tensioning table.

Measure the span length “K” of your drive (See Figure 1).

Slide the large O-ring to the recommended deflection distance on
the scale and slide the small O-ring up against the barrel of the gauge as shown in Figure 2.

Place the large end of the tool onto the belt at the center of the span. Apply a sufficient force to deflect the belt until the large O-ring is in-line with the other belts. If this is a single-belt drive, use a straight-edge or taught string for a “starting point” reference.

Then, release the pressure and read the deflection force from the position of the small O-ring on the plunger scale as shown in Figure 2.

Compare this force with the value given in the v-belt tensioning table. If the force is below the recommended value, increase the drive center distance to provide greater belt tension. Reduce the center distance if there is too much force.

For example, for a 100″ span, the deflection would be 100/64″, or approximately, 1½”.

+ نوشته شده در ۱۳۹۷/۰۷/۱۴ساعت 18:39 توسط آقای سینا اردلان |

 

  به نام خدا

 "برنامه نويسي PLC لوگو زيمنس"

اجرای پروژه های نوسازی شامل طراحی مهندسی تهیه لیست قطعات، تامین قطعات ، برنامه نویسی ، راه اندازی کامل.

برنامه نویسی سیستم های اتوماسیون صنعتی با استفاده از PLC Logo زيمنس

 انجام پروژه هاي دانشجويي با نازلترين قيمت

 هوشمندسازي موتورخانه و سردخانه 

٠٩٩٠٤٥٤٥٠١٠

En.Ardalan@ymail.com

+ نوشته شده در ۱۳۹۶/۰۵/۳۰ساعت 22:52 توسط آقای سینا اردلان |

 Telegram channel: @Flus_ir

 

 مطالبي که در اين قسمت بيان مي شود در برگيرنده کليه عيوب حاصل از اتخاذ روش غلط در جوشکاري گاز و يا قوس الکتريکي نخواهد بود، بلکه به طور اجمالي معايبي را که عموميت داشته و به اصطلاح شناخته شده هستند مورد بررسي قرار مي دهند و باز يادآور مي گردد عللي که براي پيدايش اين عيوب ذکر شده همگي اين علت ها نیستند، به طور مثال وقتي براي عيب ترک عرضي عللي را ذکر ميکنيم امکان دارد در بعضي موارد عامل بخصوص ديگري موجب آن باشد که در اين فصل ذکر نشده باشد و اين به خاطر گسترده بودن دامنه صنعت جوشکاري که خود يک ريخته گري در حد کوچک ولي علمي است مي باشد نه به خاطر نارسا بودن مطالب.

 

     به طور کلي عيوب حاصل در جوش را ميتوان به صورت ساده اي طبقه بندي کرد.

  1. عيوب ريشه اي جوش
  2. عيوب داخلي جوش
  3. عيوب سطحی و يا جانبی جوش

در اين طبقه بندی عيوب ريشه ای به نواقصی اطلاق می شود که معمولا در پاس يک“Root Pass”  بوجود        می آيد و جزء نواقص مهم شمرده مي شود، عيوب داخلی نواقصی است که در قسمت Filling Hot Pass” بوجود مي آيد و از نظر اهميت در درجه دوم قرار دارد و عيوب سطحی يا جانبی که در بعضی موارد با بازرسی عينی نيز قابل رويت مي باشند و در پاس رو يا “Cap” ايجاد می شوند که به آسانی قابل تعمير هستند.

البته نقص Crack که به صورتهای مختلف مشاهده مي شود مي تواند در کليه پاسها بوجود آيد و يکی از عيوب بسيار مهم جوش تلقی مي شود.

     اکنون بطور اختصار به بررسی هر يک از عيوب و علت بوجود آمدن و محل قرار گرفتن عيب در داخل جوش  مي پردازيم.

  

 

متن کامل به همراه عکس در ادامه مطلب--------->>>>>


ادامه مطلب(اینجا کلیک کنید)
+ نوشته شده در ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ساعت 9:33 توسط آقای سینا اردلان |

Flow Meter

Flow Meter Design

A flow meter is an instrument used to measure linear, nonlinear, mass or volumetric flow rate of a liquid or a gas. When choosing flow meters, one should consider such intangible factors as familiarity of plant personnel.

Both gas and liquid flow can be measured in volumetric or mass flow rates, such as liters per second or kilograms per second, respectively. These measurements are related by the material's density. The density of a liquid is almost independent of conditions. This is not the case for gasses, the densities of which depend greatly upon pressure, temperature and to a lesser extent, composition.

When gases or liquids are transferred for their energy content, as in the sale of natural gas, the flow rate may also be expressed in terms of energy flow, such as GJ/hour or BTU/day. The energy flow rate is the volumetric flow rate multiplied by the energy content per unit volume or mass flow rate multiplied by the energy content per unit mass. Energy flow rate is usually derived from mass or volumetric flow rate by the use of a flow computer.

In engineering contexts, the volumetric flow rate is usually given the symbol Q, and the mass flow rate, the symbol  \dot m For a fluid having density  \rho , mass and volumetric flow rates may be related by:  \dot m = \rho*Q

 

Telegram channel: @Flus_ir

+ نوشته شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۴ساعت 10:51 توسط آقای سینا اردلان |

 "Vortex Tube "

         

آشنايي با تكنولوژي Vortex Tube براي تهويه هواي داخل هواپيما





براي تهويه مطبوع هوا از دو نوع سيستم خنك كننده استفاده ميشود كه يكي Vapor-Cycle Machine و ديگري Air-Cycle Machine نام دارد. نوع V.C.M كم هزينه تر بوده ولي داراي راندمان كمي ميباشد، بنابراين فقط براي مصارف خانگي و همچنين اتومبيل مناسب است ولي براي هواپيما از نوع A.C.M استفاده ميگردد كه داراي راندمان بسيار خوبيست.

***مقاله کامل در:  ادامه مطلب***



ادامه مطلب(اینجا کلیک کنید)
+ نوشته شده در ۱۳۹۲/۰۸/۱۲ساعت 19:16 توسط آقای سینا اردلان |

به نام خدا

معرفی اعضای هیات علمی و اساتید نمونه دانشگاه سمنان و دانشگاه آزاد سمنان

 

نام استاد

گرایش تحصیلی

کشور و دانشگاه تحصیل

عضو هیات علمی

دكتر مجتبي بيگلري دكتراي مكانيك گرايش تبديل انرژي روسیه دانشگاه سمنان و دانشگاه آزاد سمنان
دکتر محمد جعفر استاد قرابی دکترای طراحی ماشین آلات صنعتی دانشگاه فنی وین - اتریش دانشگاه آزاد سمنان
دکتر محمدرضا آشوری دکترای مکانیک گرایش آنالیز مودال دانشگاه امپریال لندن انگلستان دانشگاه سمنان و دانشگاه آزاد سمنان
دکتر علی قدوسیان دكتراي مكانيك گرايش تبديل انرژي  دانشگاه بمبءی هند دانشگاه سمنان و دانشگاه آزاد سمنان
دکتر عبدالحسين فريدون دكتراي مكانيك گرايش تبديل انرژي دانشگاه صنعتی پراگ- جمهوری چک دانشگاه سمنان و دانشگاه آزاد سمنان
دکتر محمدعلي حاجي موسي دكتراي مكانيك گرايش تبديل انرژي  روسیه دانشگاه سمنان و دانشگاه آزاد سمنان
دکتر محمدصادق ولی پور دكتراي مكانيك گرايش تبديل انرژي دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه سمنان و دانشگاه آزاد سمنان
دکتر رضا هاشمی اسکویی دكتراي مكانيك گرايش تبديل انرژي دانشگاه مانش استرالیا دانشگاه آزاد سمنان
دکتر فرهاد طالبی دكتراي مكانيك گرايش تبديل انرژي دانشگاه سمنان و دانشگاه آزاد سمنان

+ نوشته شده در ۱۳۹۲/۰۷/۳۰ساعت 14:26 توسط آقای سینا اردلان |

به نام خدا

ژیروسکوپ

ژیروسکوپ وسیله‌ای برای اندازه‌گیری و یا حفظ جهت می‌باشد که از اصل بقای تکانهٔ زاویه‌ای استفاده می‌کند. یک ژیروسکوپ مکانیکی همیشه یک چرخ یا دیسک چرخنده با محور آزاد دارد که می‌تواند در هر جهتی بایستد. این جهتگیری بسیار کمتر بر اثر گشتاور خارجی تغییر می‌کند که این به دلیل ممان زاویه‌ای بزرگ خود به همراه نرخ زیاد چرخش آن است. چون گشتاور خارجی توسط نگاه داشتن وسیله در یک حلقه کمینه می‌شود جهت آن تقریبا ثابت می‌ماند، صرفنظر از اینکه سطحی که وسیله روی آن قرار گرفته چقدر حرکت می‌کند. ژیروسکوپ‌های با تکنولوژی حالت جامد هم وجود دارند مانند ژیروسکوپ‌های حلقهٔ لیزری.

کاربردهای ژیروسکوپ شامل هدایت زمانی که قطب‌های مغناطیسی کار نمی‌کنند (مانند تلسکوپ هابل) و یا به اندازه کافی دقیق نیستند (مثل ICBM) و یا برای پایدارسازی ماشین‌های پرنده مثل هلیکوپترهای هدایت شونده توسط رادیو و یا UAVها می‌باشد. به دلیل دقت بالاتر، ژیروسکوپ‌ها همچنین در حفظ جهت در معدن کاری تونل‌ها هم به کار می‌روند.

                       ژيروسكوپ مکانيکي

 

مقاله کاملتر در:  ادامه مطلب همین پست

 

 


ادامه مطلب(اینجا کلیک کنید)
+ نوشته شده در ۱۳۹۲/۰۷/۲۰ساعت 12:29 توسط آقای سینا اردلان |

به نام خدا

نقض قانون کازیمیر توسط محققان ایرانی

نقض قانون کاریمیز

محققان ایرانی در تحقیقات گسترده‌ای که به تازگی با همکاری پژوهشگرانی از کشورهای اسلونیا، آمریکا، انگلستان و فرانسه انجام داده‌اند، نیرویِ نامتعارفی را معرفی کرده‌اند که یافته‌های پیشین درباره اصل بنیادی «اندازه‌گیری اثر کازیمیر» در فیزیک را تا حدودی زیر سوال برده است.

***اصل مقاله را در ادامه مطلب بخوانید***


ادامه مطلب(اینجا کلیک کنید)
+ نوشته شده در ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ساعت 15:51 توسط آقای سینا اردلان |

به نام خدا

با عرض سلام و ارادت خدمت همه عزیزان

و با عرض پوزش به دلیل کم کاری وب...

سیکل کاری چیلر جذبی:

در يک تقسيم بندي عمومي مي توان چيلرهاي جذبي را در دو دسته چيلرهاي جذبي آب و آمونياک و چيلرهاي جذبي ليتيوم برومايد و آب طبقه بندي نمود . در واقع در هر سيکل تبريد جذبي يک سيال جاذب و يک سيال مبرد وجود دارد که تقسيم بندي فوق بر اين مبنا انجام شده است. در سيستم آب و آمونياک ، سيال مبرد آمونياک وسيال جاذب آب است. در سيستم ليتيوم برومايد و آب ، سيال مبرد آب و سيال جاذب ، محلول ليتيوم برومايد است.

دو المان مهم و تاثیرگذار در چیلرهای جذبی "تبخیر و فشار" می باشد...

بدین معنی که سیکل این نوع دستگاههای سرمایشی بر پایه دو اصل تبخیر و فشار کار میکند...

 

 


ادامه مطلب(اینجا کلیک کنید)
+ نوشته شده در ۱۳۹۲/۰۳/۳۰ساعت 12:36 توسط آقای سینا اردلان |

به نام خدا                                                

                          

 

 

                           با عرض سلام و ارادت و با عرض تبریک به دلیل ثبت دامین جدید این وب!

  

 این وب, با ثبت دامین جدید, در حال حاضر با پنج آدرس زیر قابل دسترسی می باشد:

www.flus.ir

www.flus.tk

www.flus.cz.cc

www.flu.orq.ir

www.flu.sub.ir

Hi everybody

Congratulation

This web is available now,with 3 address over,I hope you  enjoy from that


ادامه مطلب(اینجا کلیک کنید)
+ نوشته شده در ۱۳۹۰/۰۲/۱۸ساعت 23:11 توسط آقای سینا اردلان |

به نام خدا

با عرض سلام و ارادت >  


 
 
  df    راهنمای دانلود کردن فایلها ، در ادامه مطلب!

     فیلم آموزشی طراحی قطعه صنعتی با استفاده از نرم افزار سالید ورکس(قسمت اول)

     آشنایی اولیه طراحی با نرم افزار سالید ورکس

     آموزش مدل کردن جریانهای چند فازی پیشرفته با استفاده از نرم افزار فلوئنت

     روش تحلیلی جدید جهت عملکرد تعیین رابطه عملکرد جریانی در مخازن شکافدار طبیعی بوسیله چاه آزمایی

   

 

  در پست های بعدی منتظر تصاویر آموزشی طراحی قطعات صنعتی، بوسیله

نرم افزار سالید ورکس، باشید!

+ نوشته شده در ۱۳۹۰/۰۱/۱۷ساعت 12:33 توسط آقای سینا اردلان |

به نام خدا

در ابتدا سال نو باستانی رو خدمت همه ایرانیان عزیز تبریک عرض می کنم.

امروز مقاله ای در مورد حل عددی و مقایسه رژیم جریان های مختلف درون لوله، که خود بنده حقیر طراحی و تحلیل کرده ام میپردازیم. در ضمن مزایا و معایب استفاده از روشهای مختلف حل عددیSpalartAllmaras,KOmega,K-Epsilon) به کمک نرم افزار فلوئنت را بررسی می کنیم. در ابتدا با استفاده از نرم افزار گمبیت لوله مورد نظر طراحی کرده و با استفاده از نرم افزار فلوئنت اجرا می کنیم.

نکته: شبکه بندی انجام شده باید بسیار ریز و منظم طراحی شده باشد. با اجرای نرم افزار فلوئنت و اعمال طرح مورد نظر در ابتدا با استفاده از معادلات جریان آرام، لوله مورد آزمون را تحلیل می کنیم: همانطور ملاحظه می کنید،رشد لایه مرزی با رنگ آبی روشن به وضوح قابل مشاهده است.

 

 

در ادامه مطلب ادامه مقاله را مشاهده کنید!

 

 

+ نوشته شده در ۱۳۸۹/۱۲/۲۷ساعت 19:32 توسط آقای سینا اردلان |

به نام خدا

Hi.

Excuse me !

The today article  is about "produce  new Energy with new method by IRANIAN scientist", 

and this article wants to tell to you about produce green fuel!

This article wrote and research by me!

I hope,you enjoye from  this article.

You’ll  wait this article on future!

سلام دوستان عزیز

:مقاله جدیدی که این بنده حقیر نوشته و تنظیم کردم در مورد

"تولید سوختهای سبز با استفاده از شیوه ها و متدهای نو"

در روزهای آینده منتظر مقاله باشید!٬

+ نوشته شده در ۱۳۸۹/۱۰/۳۰ساعت 18:32 توسط آقای سینا اردلان |

به نام خدا

با عرض سلام و خسته نباشید، دانلود رایگان استاندارهای جوش:

 استاندارهای جوش ASME

+ نوشته شده در ۱۳۸۹/۱۰/۱۹ساعت 16:17 توسط آقای سینا اردلان |

به نام خدا

با عرض سلام

مشاوره در زمینه طراحی و ساخت انواع موتورهای پالس جت و ترموجت

 

En.Ardalan@ymail.com

"برای اطلاعات بیشتر در قسمت نظرات پیغام بگذارید"

+ نوشته شده در ۱۳۸۹/۰۸/۰۱ساعت 17:11 توسط آقای سینا اردلان |

نازل موتورهای جت :

  
 
بقیه مقاله را در ادامه مطلب مشاهده بفرمایید.

 


ادامه مطلب(اینجا کلیک کنید)
+ نوشته شده در ۱۳۸۸/۰۹/۲۶ساعت 21:27 توسط آقای سینا اردلان |

بال هواپیما:

 

How lift produce  P1 > P2

 بقیه درج در ادامه مطلب!


ادامه مطلب(اینجا کلیک کنید)
+ نوشته شده در ۱۳۸۸/۰۵/۳۰ساعت 18:8 توسط آقای سینا اردلان |

شماتیک کلی نیروگاه هسته ای

 

 

بقیه درج در ادامه مطلب! 


ادامه مطلب(اینجا کلیک کنید)
+ نوشته شده در ۱۳۸۸/۰۱/۱۴ساعت 14:8 توسط آقای سینا اردلان |

 

پیشرانش راکتی


تصویر

بقیه درج در ادامه مطلب!


ادامه مطلب(اینجا کلیک کنید)
+ نوشته شده در ۱۳۸۷/۰۸/۰۳ساعت 16:34 توسط آقای سینا اردلان |

qBot یک حشره پلاستیکی :      

 

qBot یک حشره پلاستیکی کوچک پر سر و صدا اما تند و تیز است .
حتی اگر حشرات با هوش تر باشند اما qBot می تواند راهش را براحتی پیدا کند .
توضیح کوتاه :
بسیار تند و تیز
چرخش درجا بر روی یک نقطه
قدم برداشتن هماهنگ و متقارن
گذر از موانع
دارای سنسورهایی با دقت که تا فاصله های دور و کم ارزش را نیز پاسخگو است.
کم کردن سرعت یا ایستادن ، از روی اراده
مقاومت در مقابل نور مستقیم خورشید.
دارای یک پردازندۀ ارزان قیمت .
بدنه وقسمت های مکانیکی ساده .

 بقیه درج در ادامه مطلب!


ادامه مطلب(اینجا کلیک کنید)
+ نوشته شده در ۱۳۸۷/۰۷/۱۱ساعت 16:24 توسط آقای سینا اردلان |